Off Plus Camera Fesztivál, 2014. május 10. Krakkó
Műsorvezető/kérdező (Elvis ):
Milyen jó így kezdeni egy szombatot, igaz? Kérem, üdvözöljék a producert Adam Ackland, Adam Selves. Az oroszt a rendkívül rossz tetkóval, Nick Moran és Istennek hála, aki megmenekül egy kicsi fekete lány által, Benedict Cumberbatch.
Nos hogy is történt ez? Beszélgettem a srácokkal tegnap, általában. Ez egy rövidfilm, egy anekdota, de tudni szeretném mi történt előtte, utána, szóval hogyan került Önhöz a szövegkönyv?
Benedict: Megköszönném Patrick-nek, az ő ötlete egy kis skiccszerűség volt, egy kidolgozott fejtörés a jövőre nézve, aztán ebből lett egy rövidfilm ötlete. Mert kevesebb benne a dialógus többet hagy a képzeletnek, dolgok melyek sejtetnek inkább mint túloznak, konkretizálnak.
Wallace múltja, azok a hangok, amiket hall, ez az ember még mindig harcos,(he is unreconstituted-he is still a warrior* mindkettő ugyanazt jelenti ebben a közegben. Wallace újra alakíthatatlan, hígíthatatlan-Lara) de megvan a modern világ csapdája számára ugyanakkor. Kicsi háttértörténet, hogy volt egy-két akció jelent a hadtest parancsnokával. Kérdező közbevág: Látjuk is a sebeket rajta
Benedict : Igen, igen. Ezek testi sebek, de lelki sebek is. Az elméjében ez az állandó lebegő, keringő magas hangok, amik uralják minden egyes ébredését és lefekvését. És egy magán biztonság cége van, egy jóléte vagy annak csapdája. Szép ruhák, bőrcuccok, csinos agglegény élet. Hadd kezdjem azzal, (for a start) hogy ő sérült ember és a film az ártatlanság elvesztéséről és a konfliktusok destruktív erejéről szól.
De visszatérve a kérdésére, Patrick ötlete volt az egész én dolgoztam vele a Star Trek-ben. Khan szerepére edzett és hála LA-ben tartózkodott éppen akkor. Azt hiszem, ez az első rövidfilmje. Szóval sokat beszélgettünk a műfajokról, akciójelenetekről, mert ő pumpált fel gyakorlatilag, edzett, rengeteg nehéz, veszélyes mutatványt csináltam Khan szerepében. Úgyhogy egyfajta gondolat voltam a fejében hogy a filmjében én is szerepelnék. Aztán elkezdtünk erről beszélgetni, ötleteztünk, buzdítottuk egymást. Aztán hát nagyon hosszú idő után, azt hiszem 1 év volt, mire Patrcik elhatározta, hogy tényleg meg akarja csinálni a filmet. Én meg megkérdeztem, hogy tényleg engem akarsz-e Wallace szerepére?
Én hiszek abban, hogy a barátoknak segítsek, ha meg tudom tenni. És aztán ekkor jött a 2 producer- ez a 2 csodálatos ember a fedélzetre.
Kérdező: Fiúk ez azért sok dolog volt, rövid idő alatt, merthogy nagyon rövid idő állt rendelkezésetekre a forgatásra, igaz?
Adam: Igen, bizony nagyon rövid volt az idő. Azt hiszem attól a naptól, hogy Benedict és Patrick megkerestek minket és ugye Benedict ideje vagy ráérő ideje borzasztóan korlátozott volt, szóval körülbelül 11 napunk volt forgatásra.
Beleértve mindent, úgyhogy szinte őrület, hogy milyen rövid idő alatt összehoztuk.
Kérdező: Tehát gyakorlatilag meg kellett csinálnotok, ez egy késztetés volt?
Adam: Néha igen. Mikor nem beszélsz a dolgokról, hogy meg kellene tenni hanem, csinálod, hogy ezt kell tennem akkor, nincs sok választásod. De hát mi nagyon szerencsések vagyunk, mert olyan emberekkel dolgoztunk, akik tényleg meg akarták csinálni ezt az egész projectet és nem meg kellett kérni őket, hogy csinálják meg.
Kérdező: Ez érdekes, mert ez 1 rövidfilm, de tele van akció jelenetekkel. Hogyan készültetek fel erre, fiúk, ilyen rövid idő alatt?
Benedict: Kicsit próbáltunk azért előtte egy templomban még mielőtt elkezdtünk volna forgatni.
Kérdező: 1 templomban?
Benedict: Hát igen, ez egy remek hely az ilyesmire
Kérdező: Naná, főleg ha vasárnap is volt. J.
Benedict közben: persze remek hely, hogy 1 gyereket erőszakra alkalmazzunk (utalva a filmre)
Adam: Igen volt egy pillanat mikor észrevettem, hogy a függöny nyitva volt és egy csodálatos templom volt Hampstead-ben de aztán gyorsan behúztam a függönyöket. (Fogalmam sincsen milyen templom, ahol akciójelenet próbálnak még függöny is vanJ. lehet a gyóntató fülkében próbáltak, nem tudom-Lara)
Benedict: igen, remek késztetés volt (inspiráció- utalva a helyszínre-Lara), mikor azon agyaltunk hogyan öljük meg egymást (Ben humor-Lara)
De hát ez része volt, csodálatos kaszkadőreink is voltak, minden egyes szinten, akik részt vettek ebben semmiért. Voltak fiúk a Batman-ből, Bond-ból, szóval elég nagy akciófilmekből, akiket Patrick ismert. Úgyhogy ez arról szólt, hogy sok ember összejött, összegyűlt és megcsinálta.
Én egy kicsit edzettem erre, és éppen a Sherlock 3. részét forgattam, azt hiszem már 2 epizódot leforgattunk és Martin ment vissza Új Zélandra én meg csináltam ,forgattam még egy kis Smaugot, úgyhogy tényleg erre a kis szünetre futottunk össze.( Little favour)
Kérdező: Tehát akkor Sherlockból, Smaugba ment és utána ide?
Benedict: nem, nem Sherlock ,ez, és utána Smaug.
Kérdező: jajj ne haragudjon a keverésemért
Benedict: Koncentráljon Elvis, kapja el a fonalat.:)
Kérdező: jaj, hát úgysem számít..
Benedict: Na azért ez egy ijesztő kártyakeverés volt ám, no hát ahogy az egész életemJ.
(Its a blessing in disguise – olyan tevékenység, ami az elején rossznak tűnik, de aztán kifizetődő lesz- Lara).
Olyan tettek, amik rossznak tűnnek, de kifizetődnek, ez egy része. Egy része annak az oknak, amiért meg akartam csinálni ezt a filmet, segíteni akartam 1 barátomnak. Meg folytatni akartam az akció jeleneteket, mert teljesen más jártasságot igényel. Olyasmit, amit előtte nem sokat csináltam és itt van, mellettem ez a srác (öleli Nicket), aki most átveszi a szót.
Nick: Én meg kaptam egy nagy műanyag orrot.
Kérdező: És a tetoválást
Nick: Igen, az Patrick ötlete volt. Ezekkel a srácokkal(mutat Benékre) igen régóta, igen jó barátságban vagyok. Ők az Elstree studióban készültek a filmre én meg oda vittem javíttatni az autómat.
(Elstree studio – Angliában tv- és filmstúdió)
És Adam megkérdezte, hogy meg akarnám –e csinálni ezt a filmet/szerepet, Ben meg kontrázott, hogy az nagy móka lenne. És azt hiszem pont tavaly a film forgatása előtt éppen itt Krakkóban voltam ezen a fesztiválon. Éppen leszálltam a repülőről, rohantam a forgatásra és már rakták is rám azt a műanyag orrot. Én meg akkor pont arra gondoltam hát miért nem lehetnék én orosz? Ben meg csak nevetett..Tudja a rövid filmek öröme, élvezete abban különböznek, hogy pl, itt ez a 2 srác( 2 Adam), ők a producerek, rajtuk el lehet verni mindent. Szóval nincsen nagy amerikai fíling, nincsenek stúdió főnökök, producerek, akik megmondják, mit tegyél és mit ne. Hanem itt volt ez a 2 srác és velük megbeszélhettünk mindent, beszélgetés volt és nem parancs. Szóval a rövidfilmeknél megvan, a magad szabadsága kérhetsz bárkitől bármit, ott voltak ugye a kaszkadőrök 3-4 napig és nem olyan érzés volt mintha 3-4 hónapig nyúznák őket. Rövid filmek csodája hogy nem kell engedélyt kérned, hogy akkor most lehetek orosz, hanem egyszerűen az akarok lenni és megcsinálom. A rövid film nagyon fontos, mert mindenkinek lesz saját tapasztalata, meg van mindenki szabadsága nem csak a színészeknek, hanem a producereknek is.
Adam Ackland: Tudja a másik hatalmas előnye ennek a rövidfilmnek, hogy a színészek nem pénzért vannak ott, hanem mert ott akarnak lenni. A lényege, hogy együtt vagyunk és nem a pénzért, hanem mert szeretjük csinálni.
Kérdező: Nick egy érdekes dolgot említett a „bármit megtehetek-ről”. Van –e olyan dolog, amire azt mondja, mint producer ,hogy ezt nem tehetjük meg mert mondjuk kevés az idő.
Adam A: Sok mindent megbeszéltünk, igaz nem volt annyi időnk, mint szerettük volna vagy kellett volna, főleg Patrick-nek nem volt előkészületi ideje.
Kérdező: De hát Patrick régóta tervezte a filmet
Adam A: No, igen de mire megvalósította, utána már gyorsan történtek a dolgok. Technikai előkészület, stb.
De ez egy megállapodás is volt, hiszen Benedict dolgozott rajta ő lett bevonva a produkcióba a legnagyobb mértékben és mindenki számára hatalmas ajándék volt.
Benedict: Tudja, az oka ennek a cég formájának pontosan a minőség volt nemcsak valakit támogatunk a filmezésben, hanem biztosítjuk is, hogy működni is fog, jó lesz a film. Mint ahogy Nick említette, mindenki új dolgokat próbált ki , volt DLP-nk , (Digital Light Processing-Lara).Olyan kamerával dolgoztak, amivel először 1965-ben Amerikában.
Adam A: Igen 1965-ben Angliában egy drámát forgattak vele
Benedict: Szóval mindenki nagylelkűségből jött össze. A közönség, akik fizettek ezért a filmért, mert hittek bennünk, ez egy hatalmas gesztusa a jóságnak, a nagylelkűségnek és felelősséget mutattak felénk. Tényleg meg akarjátok nézni ezt a filmet? De meg akarták és ez arról szólt, hogy ők is részesei ennek a filmnek, az életre keltésének bármi lesz is az eredmény (mármint a film maga milyen lesz). Úgyhogy ez a társaság nem azt mondja, hogy „nos, ilyen filmeket fogok csinálni” hanem hogy ennek a történetnek a legjobb verzióját állítom elő. De a következő projectünk nagyon-nagyon különböző lesz ettől a filmtől, de ez még eléggé a kezdet vagy ez egy remek kezdet.(Mármint a company-nak-Lara)
Kérdező: Van-e valami karaktertípus? Vannak-e dolgok, srácok, amiket meg akartok tenni? Vagy csak olyan dolgokat találni, amik nem ajánlkoztak fel nektek?
Válasz: Benedict: Csendes társ
Csendes társ, a másik Adam: Nem azt hiszem, olyan dolgokat teszünk, amik érdekelnek minket és olyanokat, amik lehet, hogy egy nagyobb filmstúdiónak nehezebb lenne megcsinálni.
De persze, hogy a mókáról is szól a project. Színészek kifejezhetik magukat, Patrick megcsinálhatta az elképzelést, megrendezhette a saját látása szerint.
Nick: Az egyik ok-, mert én tavaly már itt jártam egy filmmel, amit én rendeztem- és tudom milyen csodálatos volt ez a fesztivál akkor is milyen filmbarát a város, van 1 sugárút, ahol filmstúdiók vannak. Úgyhogy én mondtam a fiúknak, hogy jöjjünk erre a fesztiválra, mert ez mozdít minket előre. Mondhatjuk, hogy a sok ok közül az is ott volt, hogy ide, ennek a fesztiválnak rakjuk össze, hozzuk össze a filmet.
Én le vagyok nyűgözve milyen csodálatos Krakkó és ez a fesztivál, ezt a világnak is tudnia kell. (tapsvihar)
A lengyel crew is csodálatos volt, dolgozni velük tavaly. Úgyhogy így együtt ezek a srácok és a Sunny March meg ez a fesztivál csodálatos.
Kérdező: Miért döntöttek úgy hogy pont erre a fesztiválra jönnek?
Adam A: levegőt vesz
Benedict: kihasználja Adam levegővételét.: Pontosan, azért amit Nick mondott, pontosan ezért. Igen, Krakkó elbűvölő, jó itt lenni.(tapsvihar újra) Komolyan.. rengeteg lehetőség van az itteni filmstúdiókban.
Kérdező: De volt valami megállapodás hogy ide jönnek?
Benedict: Nos, ez egy független film. Ez a fesztivál meg erről szól. Ezek egy remek társítás így és közvetetten tudtunk a fesztiválról is. Tudja ez nem az a film, amit elvinnénk fesztiválokra, mi inkább azért vagyunk itt, hogy magunkra hívjuk fel a figyelmet inkább, mint a filmre, a film önjáró.
Nulláról indultunk a companyval pénz nélkül, de hatalmas tárháza van a nyers anyagoknak(nem nyersanyag), amikből filmet csinálni kell. Nem tisztázott egyikünk szerepe sem még ebben a társulásban. Lehet, hogy rendezni fogok, lehet, producer leszek, még ezeket most találgatjuk. Lehet, hogy Lengyelországban forgatunk majd, ki tudja.
Kérdező: Mi lesz a következő project fiúk? Van már valami anyagotok?
Adam a csendes levegőt vesz:
Benedict kihasználja újra: Nos, Patrick dolgozik, egy új könyvön-nos tartsa rajtunk a szemét( watch this space-keep on eye on us cuz there will B news soon-Lara), tartsa rajtunk, de mint mondtam, nem tudom mi lesz a fontosabb (out of the drawer-top ,első-Lara) mi lesz az első(következő). Mert tudja, vannak más dolgok is amiket szeretnénk csinálni, megcsinálni.
Kérdező: Maga egyfajta étvágyat gerjesztett, hogy leforgassák ezt a filmet?
Benedict: Hát igen, mondhatjuk. De tudja ez inkább Patrick étvágya, hogy forgasson, rendezzen, írjon. Ez barátság is a részemről nekem fontos, ami neki, mert nekem sokat jelent Patrick nekem. Segíteni akartam neki.
Nick: Újra kellene castingolni
Ben helyesel nevetve.
Kérdező: Mármint úgy érti igazi orosszal kellett volna forgatnia a szerepet?
Nick: Hát nem is azzal, aki szerelni vitte oda az autóját (nevetés mindenkitől)
Kérdező: Nagyon sok a csend a filmben. Adódhat-e abból, kivétel a beszélő oroszt- hogy mindannyian lelki és testi sebeket viselnek? (imotional scar tissues)
Benedict: Igen, igen ( nevetés a sorok közül – Ben a csendről beszélJ) Igen, nos ez amolyan agytorna mert rengeteg belső monológ van a filmben, belső élet mintha nem is lenne szükséged ezt kimondani. Meg hát nagyon rövid időnk volt a filmre, rövid a film is tehát miért ne használnánk a mozizás legnagyobb fegyverét, ami nekem egyfajta imidzs is meg hang is inkább, mint a dialógusok.
Na meg ez tudja, ez egy hosszú rövidfilm ez inkább közép-film, mint rövidfilm. Nos, tudja ezért is funkcionál olyan jól mint közvetítő(vagy közép film) mert olyan akár 1 vers, rövid sorok, tömény , erőteljes kifejezés-kevesebb dialógus.(punchier impact-tömény stílus akár az újságírás-forceful-Lara)
Meg rengeteg talányt hagy a közönségben, fejvakarást –mindjárt meg is látjuk-, úgy gondolom, nem definiál egyértelműen a film. És ahogy mondta, étvágyat is gerjeszt, hogy teljesedjen ki a történet.
Úgyhogy tudja, Patrick dolgozik, rajta de majd meglátjuk
Kérdező: Tudja, beszélgettünk erről a fiúkkal tegnap, hogy sok rövidfilm túl sokat akar 3 részes paradigmát (3 acts – filmeknél, regényeknél kezdés setup, bevezetés- konfrontáció-megoldás-Lara)
De a rövidfilmeknél ez nem megvalósítható. Így önök rövidítettek-azaz kihagytak belőle- ez az, amiért a közönség többet akar?
Adam A : Igen és annyi minden mögöttes jelentés van, a kinézetek mögött, a dialógusok mögött, amit nem magyarázunk el, de remélem átjött. Hadd említsem meg én is, ez a film teljes mértékben közönség támogatott film, nem tudtuk volna megcsinálni a közönség támogatása nélkül.
Kérdező: És Stig-et is ők fizették (Stig - Top Gear figura bukósisakban, mint Ben is mikor vezetett)
Stig vezette az autóját, Benedict, a film végén?
Benedict: (nevetés) Tudja az meg volt nekem engedve, hogy szarrá verjenek, de az nem hogy én vezessem a saját autómat! (nevetés)
Adam visszatér a támogatókra: Visszatérve a támogatókra, tényleg nélkülük nem lett volna ez a film, az online támogatók nélkül sehol nem lennénk.
Kérdező: Kezdetektől így akarták, hogy közönség támogassa vagy ez ilyen teszt jellegű?
Adam: Igen az elejétől kezdve. Csináltunk 1 költségvetést, ami hát nem volt túl bíztató aztán csináltunk egy másikat, amibe beleraktunk egy kicsit.
Kérdező: Laptomon néztem ezt a filmet először és nagyon sötét tónusúnak láttam, de ahogy néztem itt is a kivetítőn, itt is a sötétség dominál ez nyugtalanító.
Nick: Azt kell, mondjam, hogy néhány rendező, producer azt gondolja, á elég lesz, ha nagy nevek szerepelnek, ha jó a forgatókönyv, de ezek a srácok tudják hogy pl a csöndet ugyanúgy bele kell vinni egy filmbe. Hogy olyan atmoszférát teremts, ami olyan, mint a szubszonikus tartomány, az embert a limitre állítja. Minden, jobban lett kivitelezve, mint ahogy lehetett volna, a kameraállások, a színjáték, stb. És ezért van ez az atmoszféra, amit ön is érez, mert a zene, a hangok is ilyenek, jók, a képi megjelenés is nagyon jó, és nagyon sok szeretetet és törődést is adtunk bele.
Kérdező: Mint producerek mennyiben támogatták Patricket?
Csendes Adam szóhoz jut: Igen, ahogy Benedict is mondta, Patrick-et támogattuk első sorban. Hogy leforgassa az ötletét, és próbáltunk minden más terhet levenni róla. És ahogy Adam mondta a költségvetést is kipótoltuk, hogy több legyen neki. Hatalmas élmény volt, valakinek lehetőséget adni, hogy kiteljesedjen, leforgassa az elképzelését. Ez olyan személyes jó érzés is, hogy tényleg megkapta a lehetőséget.
Benedict: igen tudja mikor az első filmjét csinálta Patrick ő volt a mindenes egy személyben. Producer, rendező, író ez hatalmas teher. Az a jó, ha a kameránál maradsz, ha beszélsz a lányoddal Paris-szel, mert hogy a filmbeli kislány Patrick lánya- ez volt a másik ok, amiért büszke vagyok a filmre. Paris csodálatos kis színésznő. Szóval, hogy így hárman a kamera előtt, csak arra kellett Patricknek koncentrálnia. Arról szólt, hogy megbeszéljük, mit hogyan lehet kivitelezni, hogyan használjuk a DLP-t például inkább, mint arról, hogy aggódnia kellene, például a költségvetés miatt vagy meddig forgathatunk. Így levettük azt a terhet a válláról, amit előtte viselnie kellett, mint egyemberes filmkészítő.
Kérdező: Azt hiszem ez egy nehéz dolog, egy ilyen film esetében, hogy az egész film tónusa elejétől végéig félelemkeltő, szőr feláll az ember kezén. Ti is érzettétek –e már a forgatókönyvön? Átjött ez az érzés?
Adam: Igen, persze. Kicsit vissza is fogtuk a filmet, visszahúztuk direkt. Patrick nyomatékosabb, erősebb változatot szeretett volna.
Kérdező: Picit beszélnél Parisről, szerepéről, hogyan bírta a forgatást?
Benedict: Nos, ő fantasztikus kis angyal. Tehetséges lány a forgatás elején nagyon szégyenlős volt, visszafogott. Mindig kérdezte, hogy „jó voltam?” Én meg: Naná több mint jó, Paris.(nevetés)
Csodálatos volt látni egy apa-lány kapcsolatot. És most el kell, mondjam, hogy ő nagyon fiatal, gyermek színész egy igazán erőszakos filmben/jelenetben. Fel is készültünk erre volt gyermek felügyelő. (Amerikában ez a CPS- nem tudom Angliában micsoda olyan felügyelő/segítő, akiket vagy kirendelnek család mellé, gyerekek mellé, akiket molesztáltak vagy gyanúja fennáll. Itt valószínű megfigyelőként vettek részt. Talán ők a családsegítők? -Lara )
Minden meg volt szervezve a védelmében. Sohasem szerzett tudomást arról az erőszakról, amit ő okozott és nem is hiszem, hogy látta valaha.
Kérdező: De most itt van Paris és látta a filmet ezek szerint- csak vicc volt! (hülyéskednek)
Benedict: Ja tényleg-nem, nem! Nincs, itt csak viccelünk.
Igen, ez hatalmas felelőssége volt. A felelőtlenség a végeredmény láttán, a felelőtlensége az erőszaknak, amit a morális mondanivaló közöl-, hogy 1 gyermek egy ilyen szituációban –mindenkiből iszonyatot vált ki, elrettent. Nagyon kényelmetlenül érezheti Ön is magát.
Kérdező: Tudja az a legborzasztóbb ebben mikor a kislány az ön keze után nyúl, megfogja a kezét és elengedi.
Benedict: Igen tudja, mert egy gyerek ösztönös reakciója, ha nem érzi magát biztonságban, hogy a keze után nyúl erre gondolna, az ember aztán rájövök, hogy ő kontrol alatt van és csak játszik velük egész idő alatt.
Kérdező: Ez egy nagyon bizalmas fajtája a filmkészítésnek. Ezek a pillanatok mikor önök rájönnek, hogy valóban egy igazi filmes van dolguk
Nick: Tudja nincs különbség az afrikai gyermek harcosok és a között, amin elszörnyülködünk. Mert ez a valóság, erről szól a film, hogy nem lehet egy gyermek harcos.
Benedict: Nagyon ideges voltam a téma miatt, sokat beszéltünk erről Patrcik-ke mert ez egy nagyon sokkoló ötlet volt számomra. De Patrick elmagyarázta a maga csodálatos eszközével, hogy amit mi látunk a gyermek harcosokból/katonákból-távolból látjuk, mert messzi országban vannak harcok, nélkülözés, társadalmi rombolás, erőszak nagyon messze van a nyugati valóságtól. Azt hisszük a társadalmunkon belül az erőszak nem korrumpálhatja a mi társadalmunkat nagyon nem igaz, nem állunk messze ettől.
De beszélhetünk a film kapcsán, elvonatkoztatva-, tovább véve a szálat, mélyebb tartalmat keresve-a gyermek erőszakról akár csoportos akár egyéni gyermekbűnözésről vagy a fegyverviselés kultúrájáról Amerikában (gun culture in America-Lara). Tehát Patrick arra akart rámutatni, hogy nem is állunk oly távol a tényétől és valóságától a mi társadalmunkban.
Kérdező: Ami most ebben a pillanatban eszembe jutott erről, hogy itt nem az érdektelenségről van, szó az erőszak iránt nem úgy kezelik, hogy létezik az erőszak, hanem van emocionális mondanivalója számunkra.
Benedict: Örülök, hogy ezt megemlítette. Itt van egy ember, aki elég sokat látott, aki traumatizálódott attól, amit látott. Látni egy gyermeket, aki olyant tett, amit még eddig soha nem látott gyermektől.
Ez egy másfajta megsemmisült okozott számára, egy teljes, totális sokkot.
Következnek a kérdések a közönségtől
K1: Örülök, hogy itt vannak mindannyian. Kérdésem Benedicthez szól (nevetés, Ben vág 1 arcot).
Kim Catrall mondta itt pár nappal ezelőtt, hogy számára a színészet olyan, mint a repülés.
Benedict: Ki mondta? (nem tudja ki Kim Catrall vagy az akcentust nem érti. Egyébként Ben és Kim együtt szerepelt egy Graham Norton Show-ban és Ben akart jelentkezni Kim szeretőjének, de nem baj Ben! Ennyit a Mind Palaceről)J))-Lara)
Értem,értem. Nézze számomra a színészet munka. De értem, hogy Kim mire gondolt valószínű a szabadságra, amit a színészet ad. Ez olyan jelen idejű tevékenység, amely arról szól, hogy adott, mostani időben vagy valaki, akit a karaktered megkövetel. Jelen idejű körülmények, szettek, amelyek adnak technikát, amikkel eljátszhatod a karaktered, néhány formát a feledékenységre milyen is voltál előtte, mi történt előtte. Mert te most itt vagy a jelenben. Ha valamihez lehetne hasonlítani, akkor kicsit olyan, mint a Zen vers-Zen idézet.
Kérdező: Örülök, hogy ezt mondja mert az jutott eszembe, olyan ez mint Patrick tanácsot adott a lányának. „ Most is itt légy erős, légy itt, légy erős.”
Benedict: Igen. Tudja, imádom a munkámat és igazán jó dolog, jó érzés mikor eléred a célod, de tudja nem lehet sokáig egy helyben ücsörögni(ugyanazt csinálni). Olyan ez nekem, mint a szabadesés, imádom, mert megrémiszt egyszerre. Mert semmi sincs kőbe vésve nálam..(kérdező közbevág)
Kérdező: Szereti a rémisztő, ijesztő pillanatokat?
Benedict: igen, naná. Ezért is vállalok el olyan dolgokat, amiket előtte soha, például a Laureus vezetése vagy egyéb. Kipróbálom magam mindenféle helyzetben, és nem szeretem magam ismételni.
Igen, a félelem egy masszív drive(motiváció, motivációs elméletek-Lara). Muszáj vállalnod kockázatot persze nem mindig és nem szélsőségekben gondolkodva. De azt hiszem a frissesség az nagyon fontos számomra, hogy mindig felvillanyozzam magam.
K2: Én mindenkitől kérdezek. Engem megfogott az a jelent mikor James és Wallace állnak és köztük van egy ajtókeret. Számomra ez az ajtókeret egyfajta konfliktust szimbolizált.
Benedict: Nem ajtókeret igazából, hanem függöny. Nem ajtókeret, amin keresztül eltűnnek meg visszajönnek. Igen ez egy választó, 2 ember között, akik különböző környezetből jöttek, és együtt mennek, mikor kezet ráznak. Egyfajta vértestvérség, lojalitás. Tudja nem akarok túl sokat elárulni kettejükről mert mint mondtam, Patrick dolgozik a folytatáson vagy kibontakozáson de nem kell zseninek lenni hogy rájöjjünk, ez egy katonai múlt kettejük életében. Wallace szívességgel tartozik neki mert hatalmas csávából lett kihúzva. Wallace a különleges egységnél volt (Speciel OPS) és James a vezetője/felettese. Megpróbálták őt megvédeni, szárnyai alá venni, annak ellenére, hogy Wallace bajba sodorta az egész egységet. De tudták, hogy megéri az árát a küldetése miatt ezért is áldozták be magukat érte.
Tehát ez a „Little favour”- Kis szívesség, a kicsi kötelezettség. És Wallace ezt pontosan tudja ezért van ott , elérhető bármikor James számára. Tehát az ajtókeret az a választék, elválasztó kettejük között, a kézfogás meg az összetartozás.
Adam: És a sötétség, amit Patrcik használt az nagyon ijesztő. Mert minél több szuggesztiót hagysz annál nagyobb lesz a feszültség szereplők között vagy éppen olyan katonás.
Kérdező: Nagyon érdekes, ahogy James eltűnik az árnyékban, a sötétben..
Benedict: Igen, tudja- ahogy Adam említette-Patrick szerette használni a játék fényekkel és sötéttel kompozíciót. Valami, ami előbukkan a sötétből vagy eltűnik a sötétben nagyon meghatározó a filmben. Azok az alakok, akik nem akarják magukat felfedni a filmben pont azzal lesznek titokzatosak, hogy néha kilépnek a sötétből vagy eltűnnek benne.
Kérdező: Szóval miért orosz újra, Nick? (nevetés)
Nick: Miért ne? Tudja, forgattam már filmet Oroszországban és meg tanultam káromkodni. Úgy gondoltam miért ne legyek orosz újra. Ironikusan, ezen a héten, ahogy mi most itt beszélgetünk, Putin magából kikelve káromkodik Oroszországban.(utalva az Ukrán eseményekre-Lara). Na és ezek a káromkodások aztán be is lesznek börtönözve
Benedict:- bazd meg ezt a szart!
Nick: Na látja, ezért még börtönbe kerülhetek(mármint ez előző filmjéért).
Adam a csendes: Nem gond, hamar kieresztenek, minket Oroszországból-hamar szabadulunk.
K3: Mi az, ami jobban bevállt Önnek a Little Favourban, színésznek lenni vagy producernek?
Benedict: Mindkettő tudja, mert mindkettővel Patrick-et támogattam. Tudja, mert úgy indultunk, hogy Patrick-en segítek tehát innen nézve, mindkettő. Szeretnék ebben a cégben producer, de még rendező is lenni, mert még soha nem volt egyik sem és most megtehetem. Ez olyan előrelépés nekem, ami teljessé teszi a munkámat.
Tudja, sohasem panaszkodtam, hogy ez vagy azt nem csináltam még nem értem el, hálás vagyok, amit kaptam eddig, de igyekszem magam kiteljesíteni. Csodálatos látni egy munkafolyamatot egészében, kívülről de belülről is, azaz a részese lenni vagy magad csinálni.
Nick: Tudja Benedict egy nagyon nagylelkű ember. Egy nagylelkű szellemi erő. Benedict közben vizet tölt Nicknek- Benedict: Látják ez a nagylelkűség tettben (generosity in action-Lara) nevetés.
Mint producer nagylelkű, aki törődik, mert ha van valami probléma, akkor Benedict azonnal meg próbálja megoldani, kezelni, oda jön és törődik az emberrel.
Közben Ben végigkínálja vízzel az egész stábot is-nevetés
Azt hiszem Benedict nagyon jó producer és hát egy világlkasszis színész-Benedict már 2 liter vizet kitöltött zavarában-(nervous erre is mondtam-Lara)- Benedict már saját magán is röhög, ahogy a közönség rajta.
Benedict átveszi a fonalat: Tudja, komolyan. Amiről Nick beszél, az a mi munkánk a színészet, de csak munka. Mikor befejeztük, hazamegyünk és van magánéletünk, családi életünk és ez különbözik a munkáktól. (Igen-Lara). De tudni azt, hogy jó dologért cselekszel és jó dolgot és tiszteletből, mert itt nem arról van szó, hogy színészként a rivaldafényben vagy. Itt arról van szó, hogy akik mögötted állnak, a crew, azok dolgoznak éjt nappallá téve minden figyelem nélkül, őket is várják haza gyerekek. Én ezt a munkát is akartam csinálni, megtapasztalni ezt is.
Benedict-ről beszél Adam is: Benedict nem csak Wallace volt, a karakter, akit azzá sminkeltek meg őt eljátszotta hanem Benedict ott volt minden találkozón, megbeszélésen.
Ő egy jó srác, szeretjük.
Benedict: Kussolj.. (nevetés)
Kérdező: Nagyon jó ezt a harmóniát látni, köszi, srácok hogy itt voltatok!
Mi köszönjük!
Lara fordítása, ne vidd sehova!
|